dinsdag 16 oktober 2018

Hey chick!

Deze stempelset met kippen is één van mijn favoriete Stampin' Up! stempelsets. Ik heb hem gekregen van mijn upline, Crejara (oftewel, zus Janet). Zij had hem dubbel, dus een set belandde bij mij in de kast. De kip met de maffe kuif vind ik het leukst. Onze buurvrouw heeft ook zo'n kip, een zeer eigenwijs beestje, want ze loopt steeds de straat op. Gelukkig laat ze zich makkelijk oppakken, en al meer dan eens heb ik haar terug in de tuin gezet. Niet dat ze zich daar ook maar iets van aantrekt, trouwens.
©Stampin' Up!
 'Hey, chick' laat zich vertalen als 'hee, meid' of 'hee, wijffie'. Ik heb deze set nu gebruikt voor een beterschapskaart voor een familielid die momenteel met haar gezondheid kampt. Als basis heb ik cardstock Whisper White gebruikt, en de grote en de kleine mat zijn van Highland Heather cardstock. Ik vind dat een mooie, maar toch een wat uitdagende kleur om mee te werken. Wel denk ik dat hij erg mooi is bij het beige van Crumb Cake.
©Stampin' Up!
De kleinste mat heb ik geëmbossed met de Pinewood Planks embossingfolder. Deze embossingfolder geeft een prachtig effect. De stempels zijn gemaakt met de Highland Heather inkpad, dus alles is in één kleur gehouden.
©Stampin' Up! Highland Heather inkpad.
Binnenin heb ik ook nog gestempeld en uiteraard ook op de envelop. Al met al is het een eenvoudig kaartje geworden, in positieve zin. Kaarten hebben niet altijd een hoop opsmuk nodig om leuk te zijn, vind ik.
©Stampin' Up!
 Ook hebben we deze week wat jarigen in de familie, een tante die 80 wordt en mijn kleine broertje 😁 is later in de week ook jarig. Dus ook daar een kaartje voor gemaakt. Beide kaarten heb ik gecased*, maar ik weet helaas niet de namen van de makers.


Creatieve Kaart- en Koffieavond
Aanstaande donderdagavond 18 oktober is er weer een Creatieve Kaart- en Koffieavond bij mij thuis in Wamel. Je kunt je nog aanmelden. We maken minimaal twee kaarten, en/of wat anders, dat is nog een verrassing. 

Uiteraard is alles inclusief, in de maand oktober voor slechts €9,50.
Locatie: Kerkstraat 24 te Wamel
Tijd: 19:30 - 21:30/22:00 uur.
E-mail: stampincronelia@cronelia.nl

Wil je liever op een andere dag/tijdstip? Mail me vrijblijvend voor de mogelijkheden! 

*CASE = Copy and Share Everything

Geen opmerkingen: