woensdag 5 september 2018

Bloemenzaadzakjes

Bij ons in de tuin groeit de akelei en de stokroos uitbundig en ik vind het leuk om na de bloei de bloemenzaadjes te verzamelen voor een volgende zomer. Eerlijk gezegd zijn ook plantsoenen bij mij niet echt veilig wanneer ik langsloop ... 
Meestal stop ik de zaadjes in koffiefilters, maar zelf zadenzakjes maken is natuurlijk veel leuker. En dan zijn het ook leuke items om weg te geven, of om bij bijvoorbeeld een zelfgemaakte kaart te stoppen. 


De zakjes kun je maken met restanten papier. Het is super eenvoudig en in een uurtje heb je heel wat zakjes.

Wat ik heb gebruikt
De Stampin' Trimmer (129722)
Papier 
Lijm, de Multipurpose Liquid Glue (110755) of de Snail Adhesive (14332)
Envelope Punch Board (133774)
Optioneel: Kleine knijpertjes of In Color Mini Binder Clips (146932)

Snij een stuk papier van 14,5 bij 12,5 centimeter. Ril op 4,5 cm en op 10 cm. Heb je papier van 15,2 x 15,2 cm, bijvoorbeeld de mooie Neutrals, snij er dan niets af, dat is echt niet nodig. Ril dan op 5 cm, draai je papier en ril de andere zijde ook op 5 cm.
Image ©Stampin' Up! - StampinCronelia
Draai het papier een kwartslag en ril op 2 cm aan beide kanten. Knip de rechthoeken weg.
Image ©Stampin' Up! - StampinCronelia
Pons alle hoeken. Vouw alles even naar binnen zodat je ook de bovenste flapjes kunt ponsen.
Image ©Stampin' Up! - StampinCronelia

Vouw een 2-cm-flapje naar binnen, doe lijm op het strookje en plak de linkerkant erop vast. Plak dan dan rechterkant vast en klaar is je zadenzakje. Ik heb er nog labeltjes opgemaakt met restjes papier. Het is natuurlijk wel handig te weten wat er in het zakje zit. 😁 
Ik hoop dat het zo duidelijk is. 

Alle genoemde producten kun je bij mij bestellen via deze link en ik verzorg graag je bestelling. Kijk voor alle info over bestellen bij StampinCronelia hier.


 * * * L O P E N D E   A C T I E S * * *

Image ©Stampin' Up!

Sinds 5 september is Stampin' Up's nieuwe herfst/wintercatalogus uit. Er staat prachtige stempelsets in die je niet alleen in de winter kunt gebruiken, maar ook heel mooi dubbelzijdig geprint papier. De catalogus is geldig tot 2 januari 2019.
En bestel je bij mij voor 50,- of meer (excl. €5,95 verzendkosten) in mijn Stampin' Up! webshop, dan ontvang je van mij een leuk cadeautje. 

Image ©Stampin' Up! - Falling for leaves set - nr.149938
  In oktober, november en december worden er bij StampinCronelia diverse workshops gepland. Hou dit blog en de Facebookpagina in de gaten voor de data.
 
Image ©Stampin' Up! - Dashing Along DSP voor hosts.


Ik geef ook workshops op locatie. Wil jij een keer gastvrouw zijn, dan kun je in september niet alleen gratis host-producten verdienen maar ook GRATIS Dashing Along papier! Dit is prachtig dubbelzijdig bedrukt papier waarmee je je eigen persoonlijke kerstkaarten kunt maken is alleen voor hosts! Dus mail me voor een datum, nodig een paar vriendinnen, vrienden, buren en/of familie uit en verdien die mooie Dashing Along Host papier. 🎅

Image ©Stampin' Up!













Geen opmerkingen: